Svar till: Teleskopträff Beddinge (Datum: någon gång mellan 25-27 april)
Vägen upp mot slottet är mycket smal med taggtråd på ena sidan, man kan inte möta eller vända på första delen (det är väl därför där är en sliten enkelriktningsskyld vid väg 9 som man måste bryta mot).
Kommer man upp till korset så är det inget problem att vända. Om man nöjer sig med ca 5-10 graders horisont i söder så är det enklast att ta av västerut men kan vara lämplig att ha bilen vänd åt rätt håll innan det blir riktigt mörkt.
Åt öster så kan man förmodligen få en lägre horisont men får då köra en bit in på vägen. Hur det funkar med bilvändning mm får man kontroller på plats.
Jag vet inte om markägaren har några synpunkter. Dybäck gods gick i konkurs för några år sen men jag såg när jag körde förbi att de är i full gång med att renovera ett antal byggnader så förmodligen har en ny ägare tagit över.
Vildsvin finns det gott om där men dom får man försöka komma överens med:)
Mitt emot sopstationen (alt 1) är en stor parkering där det brukar stå husbilar på sommaren. Mindre risk för vildsvin men inte riktigt lika mörkt och problem med mörkersynen om man måste besöka bilen.
/Håkan
Senaste diskussionerna
-
C/2025 F2 (SWAN)
svar av
Petter Öhman
-
Försvunna inlägg
svar av
Hans Bengtsson
-
V405 Aur