Telescopium nr 2 2023 ute snart!
Tagged: Telescopium
- This topic has 3 replies, 2 voices, and was last updated 23-06-30 13:41 by
Fredrik Silow.
-
AuthorPosts
-
16 juni, 2023 at 18:03 #5255
Vänner! Då har vi snart ett nytt nummer av Telescopium i lådan, lagom till hängmattan. Här finns nya observations- och fotoutmaningar inför sensommaren och början av hösten + intervjuer med vinnarna av astrofototävlingen + en artikel där Magnus Larsson bjuder in till amatörernas lilla men ack så spännande spektroskopiuniversum. Full av era fina bilder. Inbjudan till Sagittarius. Årsmöte. Och lite annat.
Ni som har digitalt medlemskap eller digital access kan logga in och läsa den redan nu (i arkivet).
Attachments:
-
21 juni, 2023 at 09:47 #5293
Hoppas ni inte har missat senaste numret av Telescopium! Om ni skulle ha gjort det är saken enkelt fixad, det är bara att gå med i SAAF.
Tycker det är helt underbart att det finns kvar tryckta tidskrifter av detta slag även i vårt digitala tidevarv.
Den eminente Ulf R ger på sitt oefterhärmliga sätt god PR åt SAAF och Telescopium i sin blogg:
https://www.astb.se/cassiopeiabloggen/
-
This reply was modified 1 year ago by
Hans Bengtsson.
-
This reply was modified 1 year ago by
-
21 juni, 2023 at 11:53 #5305
Härligt att höra Hans, tack för de orden! Och Ulfs blogg är fantastisk och energifull, liksom ditt eget engagemang för oss i många olika sammanhang. Jag skriver därför på önskelistan: Hans och Ulf som stående skribenter med egna spalter i Telescopium. 🙂
-
30 juni, 2023 at 13:41 #5374
Några stycken medlemmar har fått en Telescopium som är feltryckt — hälften av sidorna är tomma, helt vita.
Det verkar enbart beröra en batch av försändelsen, men mejla mig på ordforande@saaf.se om du också har fått ett sådant exemplar. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.
Senaste inläggen
-
Solsystemskavalkad
svar av
Fredrik Silow
-
Running man
svar av
Fredrik Silow
-
Min Star’Ex börjar ta form.
tråd av