Reply To: Kollimeringsförvirring
Jag skrev det här för du ska slippa gå ner i kanihålet..
Jag tror man inte ska säga att nån metod är rätt eller fel och det borde vara ISO med kollimering. Det är bara den att det snabbt blir för onödigt komplext och inget man har nytta av. Skippa billiga lasrar om du frågar mig ( det finns dock enkla sätt fixa ojusterade ) men Glatters är plug & play.
Sen är det inte så väldans nog allt det här för det är matte som kan visa vad ögat kan se. Sen är det så att många dobbar ändå inte kan hålla toleransen i vridningar ( för rappligt helt enkelt ) Sen kommer vi in på Cat Eye, men om man rör den minsta lilla och allt fladdrar iväg. Detta är så glappt allt så det var det det Howie ville lösa men han gjorde Parallizern men hade en 2” på G. Jag ringde honom under den hösten ( han hade CNC maskiner i lägenheten ) i New York city (?) men han sa han var sjuk, och vi skulle höras senare men sen dog han kort därefter.
Min kontenta är den jag beskrev, och då gör du det enkelt för dig, men om du frågar du nån annan kanske det jag säger är helt fel eller kan lösas enklare och läs = billigare. Men det var min vy i alla fall
Var bor du ?
UAA köpte mina 2 tums grejjer ( Uppsala ) och dom hjälper dig, men jag bor i Falun. Jag kan åka till dig och visa dig om det är max 10 mil bort ( gratis )
Bild när Howie kollimerar ( Legend ) och sen Al Nagler inspekterar och rengör min Paracorr på Stellafane.
jag fick pris för long distance och fick gå upp å tala på scen till typ +500 pers oförberett vad jag tyckte om USA astro på Stellafane… :- )
-
This reply was modified 1 year ago by
Hakann.
-
Hakann.
-
Hakann.
Senaste inläggen
-
Månen ockulterar Mars