Svar till: Två teleskop ska bli ett
Att skapa och förverkliga visioner till verklighet är stimulerande även om i det här fallet är en halvsanning då jag i vissa delar kommer att införskaffa färdiga komponenter till bygget. Än så länge befinner jag i början på mitt projekt. Om tidplanen är realistisk eller inte återstår att se. Ett projekt som går helt och hållet enligt tidplan är sällsynt. Det kommer med största sannolikhet att dyka upp komplikationer som kan innebära att tidplanen förskjuts. Mitt mål är dock att vara klar med observatoriet under tertial tre 2023. Då jag har för avsikt att i den här tråden att med jämna mellanrum uppdatera vad som har hänt i mitt projekt så kommer det att ge en indikation på om tidplanen kommer att hålla. Har du önskemål om att skriva ett reportage, när jag har ett fungerande observatorium, så är du naturligtvis välkommen att göra det.
Mitt bygge är ju per definition inte någon säkerhetsskyddsklassificerad uppgift men av gammal vana brukar jag iaktta ett visst mått av försiktighet vad jag publicerar på nätet i brottsförebyggande syfte. Att ange en geografisk plats kan i sämsta fall skapa ett incitament till en brottslig handling. Men låt säga, för tillfället, att bygget sker söder om det mellersta civilområdet.
Senaste inläggen
-
HT Cam
svar av Hans Bengtsson
-
LDN936 in BW
tråd av Daniel Axelsson
-
M 42
tråd av Håkan Paulsson
-
Jupiter med nya stormen i SEB