Svar till: November 2022
Mitt problem är jag vill ha en säker bra natt ( om det ska bli av ) som är mörk och klar, men det behöver ju givetvis inte vara SQM 22 och seeing 5 av 5 och inte kallt.
Men är det SQM 21 och inte moln eller blåsigt och seeingen suger ju alltid här mer eller mindre så det får man ju ta och man får ta nån grad minus.
Jag obsar inte i månen och inte när det är för kallt och jag har ju sett när det blir kallt – blir det vad jag kallar ’mjölnar himel’, och vår himmel är rätt ’tråkig’ vintertid.
Så sommaren går ju bort och vintern går bort ( undantag kan göras ) så det är några tillfällen höst och vår.
Årets höst uteblev ju helt och det blev inte mycket av i våras heller. så beviskelsen i November var stor.
Nu var jag medveten om detta då Joel Knorring berättade detta för mig redan då jag började 2015 och att max 200X fixar Sverige.
-Jag antar många inte håller med alls i detta, men visst finns det tillfällen sedan 2015 ( och visst kan man dra på lite på nåt objekt nån gång men det är sällan ) men sån är ju hobbyn för alla och det ’kommer’ ju nätter sas.
Men det jag noterade på mina resor ( i den ’gamla’ världen ) då jag var borta över nymåne veckan gav de mer än det totala jag obssat hemma, så det är inte bra obs här.
Men det vill jag inte säga att det inte går bedriva hobbyn, men efter en månad som November undrar man…
Senaste inläggen
-
HT Cam
svar av Hans Bengtsson
-
LDN936 in BW
tråd av Daniel Axelsson
-
M 42
tråd av Håkan Paulsson
-
Jupiter med nya stormen i SEB