Svar till: Tidskriften Science speciellt nummer om ljusföroreningar
Fredrik,
En mycket viktig fråga extremt få idag förstår vidden av. Ang insekter, titta fram på bilen numera mot 80-talet efter en resa, jag tvättade min bil för ca 1 månad sedan och knappt en fluga sitter fast. En södersäla som bor här brukar komma å picka på frånten och titta in mot mig, å ; vad är maten..
Men jag hör myggen än finns i Norrland, alltid nåt.
-Jag tror det kommer lösa sig med mörkret, men… med nya lösningar för människan som medför miljö eller sociala poäng att ta sig utanför zoner. Detta kommer bli en lyx i en nära framtid. Detta är som jag ser det sjuka ideer som måste stoppas och det är Nu. Detta pågår i skrivande stund.
Men vill vi nåt nu får vi snacka med Claus Schwab på WEF, för det verkar vara dom som sätter ribban. Dit åker alla politiker i världen och affärsmän.
Men som alltid, det är folket som har makten till förändring, men frågan är om de vill eller ens orkar bry sig.
Jag bryr mig. Mitt astro intresse kom i Guatemalas inre djungel flera dagars trekk från allt ljus, och det jag såg där glömmer jag aldrig. En religiös upplevelse sas. Bättre än nåt teleskop jag tittat in i eller bilder !
Senaste inläggen
-
Saturnus från Fiby
svar av Torbjörn Holmqvist
-
50 Bortglömda Miror
svar av Thomas Karlsson
-
Aktuell solaktivitet
svar av Hans Bengtsson
-
IC1848 Soul Nebulosan
tråd av Erik Carlsson
-
Cassiopeias spöke
svar av Petter Åström
-
O.B.S. Ändrat datum för Astrofotokafé med Georgios till Onsd 9/10 Kl.20 !
tråd av Bergquist Christian
-
Grodyngelnebulosan
tråd av Anders Engberg
Månadens bild i galleriet
Senaste nytt från SAAF-webben
Kalendariet
Antal unika dagsbesökare (unika IP)
Idag: 184 st
Senaste 7 dagarna: 2346 st
Senaste 30 dagarna: 8701 st