TSP 24
- Detta ämne har 1 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 24-01-01 12:59 av Hakann.
-
FörfattareInlägg
-
28 december, 2023 kl. 22:38 #7100
Det har lagt om datumet nästa år ang eclipsen, men om man nu vill in kostar det 7 papp, eller med rum div olika alternativ typ 40-50 tusen (?)
Jag gillade verkligen eclipsen 2017 i Oregon men om jag skulle åkt skulle det vara combo att sen vara hos Jimmy i 48’an men det gick inte. Jag åker inte enkom för en eclips, för det intresset har jag inte och sen vill jag inte pröjsa 7 tusen för komma in på TSP, men man behöver ju inte vara på området för se eclipsen givetvis. -
1 januari, 2024 kl. 12:59 #7136
Ang priset på inträdet bör tilläggas att mat ingår, ev föredrag osv. När jag har varit innan på OSP och Stellafane har inträdet var blygsamt och OSP hade ju eclipsen 2017 och föredrag ingick ju där. Stellafane äger väl området ( tror jag men kostnader finns ju ändå ) och OSP hyr väl marken och många voluntärer men inträde måste ju till men beloppen måste ju vara realitiska för både OSP och Stellafane är det ju en bra bit över 500 pers så skulle dom ta större belopp så kom det ju givetvis inte dit så mycket folk ( det går ju obsa själv sas ) Mat har funnits att köpa för frukost och middag på kupong eller vad man själv ville ha och visst det blir en viss kostnad i detta under 4-5 dar men många på ex OSP gjorde ju egen mat ( och jag blev bjuden flera gånger ) på grillat med bira, ex av Dan Gray. Men visst vill man se ex Bruce Springsteen etc så får man ju betala för upplevelsen och här dyker det ju upp folk med big app och NV med dom bästa okularen mm mm, men få kanske trotts allt vill betala 7 papp för se dom, och det är ju upp till ägaren och det kan ju bildas kö och man kan ju inte kräva att se in i dom. Inte ens på OzSky tar ( tilläggas ’tog’ ) detta priset med låna deras teleskop/okular med rum och mat 1 vecka.
Jag tror det faktiskt är de nya priserna vi nu börjar se. Jag noterar i min bransh om motordelar från USA att det gått upp x2-4 gånger efter cowid. Jag fattar råvarupriset gått upp pga osv men inte ens det räcker som förklaring.
Nog kan jag betala ett inträde om så är och just TSP var nu inte interessant för jag ville combinera eclipsen med se in i Jimmys 48’a men det gick inte i år.
-Vi får se de Svenskar som kommer åka på eclipsen hur de gör och hoppas nån återvänder om temat efter resan med repotage mm !
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Senaste inläggen
-
Titanpassager
svar av Johan Warell
-
Messier 17
tråd av zmannen
-
Utbrott hos V0632 Her?
svar av Magnus Larsson
-
Skywatcher EQ6-R-Pro