Svar till: teleskop nybörjare
Hem › AllmĂ€n amatörastronomi › Teleskop och optik › teleskop nybörjare › Svar till: teleskop nybörjare
23 mars, 2025 kl. 20:11
#11462
Hej
Tack för svar. Jag har kollat runt lite och blir inte klok đ men har oxĂ„ lĂ€st mig fram till att ett dob teleskop Ă€r att rekommendera. Kollade in den pĂ„ 8 Tum men den Ă€r gigantisk đ men kan man fota med dessa teleskopet oxĂ„?
Senaste diskussionerna
-
M6 frÄn SkÄne
svar av
Johan Warell
-
Solen i Ha 2026-06-21
svar av
PeterR
-
Möjlig supernova i M51
trÄd av
Hans Bengtsson
-
Merkurius och mÄnskÀran
trÄd av
timokarhula
-
Sagittarius 2026
svar av
Olle Eriksson
-
M33
svar av
Hans Bengtsson
-
Solen i Ha
svar av
PeterR
-
MÄnadens bild
svar av
Fredrik Silow
-
Alan Hale har avlidit.
svar av
timokarhula
-
Aktuell solaktivitet
svar av
Hans Bengtsson
-
Röntgenobjekt i Coma
trÄd av
Hans Bengtsson
MÄnadens bild i galleriet
Ă rets bild i galleriet
Senaste nytt frÄn SAAF-webben
- Gymnasieprojekt med fjÀrrteleskopet
- Nystart för SAAF:s fjÀrrteleskop!
- à rets bild pÄ Nattmolnet 2025!
- SagittariustrĂ€ffen, 20â22 augusti pĂ„ Ăland
- Apertur nummer 1 2026!
- Variabelmöte 12/5 â öppet för alla, speciellt nyfikna astrofotografer
- Introduktionsmöte om bildbehandling i Siril, 26 mars
- Ă rsmöte i SAAF â 16 april 2026
- VĂ„rhimlens pĂ€rlor â observationskafĂ© med SAAF, 25 februari
- LeotrĂ€ffen â ny observationstrĂ€ff med SAAF, 10â11 april pĂ„ Ăland
Kalendariet
20 aug 26
Degerhamn
4 sep 26
Mariestad
Antal unika dagsbesökare (unika IP)
Idag: 127 stÂ
Senaste 7 dagarna:Â 7340 stÂ
Senaste 30 dagarna: 10058 stÂ














